2007.02.11. Klosterwappen (2076 m) táv: 21 km
szint: 1500 m
Schneeberg
Összességében ez egy őrült túra, mivel 6 órán belül lenyomtuk a kört. A schneebergdörfi parkolóból indultunk, Herminensteigen felrohantunk a fennsíkra, majd onnan a főcsúcsra (Klosterwappen 2076 m). A csúcstömbön a hó felszíne jegesre fagyott, még jó, hogy Janinál volt hágóvas. Innen a Fischerhütte érintésével a Fadensteigen és a sípályán lekocogtunk Losenheimig, majd innen vissza a kiindulási helyre, Schneebergdörflbe.
Móvári induláskor volt egy kis malőr, csak jelentős csúszással tudtunk nekivágni a hegynek, ez volt a kiindulási alapja a nagy sietségnek, és hát evés közben jön meg az étvágy. Lázár (Lazac) Jani olyan tempót diktált, hogy ez a szédületes teljesítmény kerekedett ki belőle. Szinte csak fényképezni álltunk meg egy-egy pillanatra, még enni is menet közben ettünk. Az időjárás kifejezetten kedvezett nekünk, szép panorámában volt részünk.
Útvonal: Schneebergdörfl Schrattental Nordl. Grafensteig Ob. Herminensteig Damböckhaus Klosterwappen (2076 m) Fischerhütte Fadensteig Losenheim Schneebergdörfl
Résztvevők:
Lázár János
9:30, indulás a schnebergdörfli parkolóból Panorámakép Schneebergdörfl faluból A Schneider-graben alsó, erdei szakasza Ennyire meredek az úton jöttünk fel Közel az elágazáshoz
0,4375 10:42-kor már a Schneider-grabent a Herminensteigel összekötő úton vagyunk Schneider-graben sziklái Schneider-graben sziklái Fischerhütte a sziklák mögött található
Panorámakép Panorámakép a völgy felé Sziklás szakasz az összekötő úton Jellegzetes szikla
A Schneeberg csúcstömbje 10:50-kor a Schneebergdörfl falu (9:30-kor indultunk innen) A völgy Jani nagyon durva tempót diktált. 11:12-kor már a Oberer Herminensteigen voltunk Lázár János futtában (Motion blur effect) Felső, azaz Oberer Herminensteig Lázár János
Panorámakép a felső Herminensteigről Keménnyre fagyott a hó 11:30-kor előbukkant a Fischerhütte (2049 m) Herminensteig napozó terasza. Balra a Berghaus Hochschneeberg látható
Schneeberg csúcstömbje a napozó teraszról Herminensteig Herminensteig Herminensteig Herminensteig Herminensteig
Herminensteig Látkép a völgyre Herminensteig Herminensteig Már egyértelműen látni a Klosterwappent és a Fischerhüttét is Szűk átjáró
Szűk átjáró Herminensteig 12:00, Berghaus Hochschneeberg (1795 m) 12:02, parkolóból 2 óra 30 perc alatt felértünk a Herminensteig tetejére Zerge lesen Berghaus Hochschneeberg (1795 m) Fischerhütte (2049 m)
Panorámakép, balról jobbra: Waxriegel (1888 m), Klosterwappen (2076 m) és Fischerhütte (2049 m) Damböckhaus (1810 m) félig hó alatt Damböckhaus (1810 m) félig hó alatt. Háttérben a Schneeberg csúcstömbje
12:15, Damböckhaus (1810 m) szemből Békésen legelésző zergék Csúcs felé Csúcstömb Útjelző oszlopok A szomszédos Rax
Útjelző Útjelző Egy útjelző oszlop és a meteorológiai állomás Útjelző oszlopok és a meteorológiai állomás 13:13, az utolsó pár bója. 3 óra 45 perc alatt felértünk a csúcsra A Schneeberg tetején található meteorológiai állomás
A Schneeberg tetején található meteorológiai állomás A Schneeberg tetején található meteorológiai állomás Panorámakép: balra a Rax, távolban az Ötscher Az Ötscher (1893 m) jellegzetes tömbje
13:20, Klosterwappen csúcskereszt (2076 m) Lázár János Zugmann Ákos Damböckhaus és a Waxriegel irányába a fensík Villámhárító Szép időnk volt Az Ötscher (1893 m)
Fischerhütte (2049 m) Fischerhütte irányából a Schneeberg csúcsa Fischerhütte (2049 m) 13:30, Fischerhütte (2049 m) Árok
Árnyék Völgy Almröselhaus (1222 m) Losenheimi parkoló (872 m) 13:57, Fadensteig teteje Fadensteig
Fadensteig Fadensteig Fadensteig Fadensteig Fadensteig Fadensteig
Fadensteig 14:45, Almröselhaus (1222 m) 15:04, Losenheimi parkoló (872 m). 5 és fél órája indultunk el a másik parkolóból