2007.08.13. Kaiserschild (2084 m) (klettersteig: D/E) táv: 15 km
szint: 1200 m
Eisenerzer Alpen
Itt az Eisenerzi Alpokban jöttem rá, hogy bármennyire is izgalmas a klettersteig, az én igazi műfajom a magshegyi gyalogtúrázás, ezért míg Tamás a D/E nehézségű falon mászott fel, én gyalogúton jutottam el az Kaiserschild csúcsára.
Gyönyörű, változatos vidék, több különböző irányból elérhető a csúcs, és a szomszéd heggyel, a Hochkogellel kombinálva tartalmas egynapi program.
Útvonal: Gh. Gemeindealm (1018 m) Kaiserschild (2084 m) Gh. Gemeindealm
Résztvevők:
Pelle Tamás
Parkoló Gasthaus Gemeindealm (1018 m) közelében. A kép középen aHochkogel (2105 m) jobbra a Kaiserschild (2084m) látható A völgyből a sötét foltos szikláig kb. 1 óra alatt lehet felérni Tovább az ösvényen Az igazi klettersteig még odébb van, annak nehézségére figyelmeztet ez a tábla Innen jöttünk Erre megyünk
Itt már sziklás a terep Hangulatkép Meredeken emelkedik az út Barlang és mögötte a fal Klettersteig és a turistaút elágazása Tamás a beszállási pontot követően Első szakasz
Tamás mászás közben Tamás mászás közben Tamás mászás közben Tamás mászás közben Tamás mászás közben Tamás és a Kaiserschild Tamás és a Kaiserschild
Tamás és a Kaiserschild Tamás és a Kaiserschild Tamás és a Kaiserschild Tamás és a Kaiserschild Tamás és a Kaiserschild Tamás és a Kaiserschild Tamás és a Kaiserschild
Utolsó kép Tamásról. Fent találkoztunk Ez egy idegen, aki Tamás előtt mászott fel, így most az ő képei következnek Kaiserschild Kaiserschild Kaiserschild Még sok van hátra Kaiserschild
Kaiserschild Kaiserschild Kaiserschild A beszállási pont Már a kezdet is nehéz Párszor visszacsúszott, de mindig újrakezdte Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben
Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben
Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben. A függőhíd Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben. A függőhíd Pelle Tamás képei a Kaiserschild megmászása közben. A függőhíd Pelle Tamás önarckép a Kaiserschild tetején A klettersteig teteje Én a normál úton másztam meg a hegyet. Ez a szomszédos csúcs, a Hochkogel (2105 m) Hochkogel csúcsa 2105 méter
Virág Napos oldal, hideg oldal Közel a csúcs Napos oldal, hideg oldal Napos oldal, hideg oldal Napos oldal, hideg oldal Meglepő találkozás: szomszédaink a kempingből
Kaiserschild 2084 méter A csúcsot csak egy kidőlt tábla és a csúcskönyv jelzi Panorámakép a szomsédos csúcsról, 2105 méter magas Hochkogelről Tamás a csúcson Virág Virág
Zuzmó Virág Lefelé a normál úton Lefelé a normál úton Barlang és a Hochkogel A barlang táblája
Barlangnál állok Monumentális sziklatömb Ez is egy szép fal Zsebkendőnyi helikopter leszálló Annál a kis sziklánál fotózgattam a felfelé mászókat Tamás a beszállási pontnál Hochkogel az üregből
Tamás az üregből Lefelé ugyanazon az úton Mégegyszer a Kaiserschild sziklatömbje Előttünk kanyarog az út Én is ballagok lefelé Én is ballagok lefelé Fura hegytető
Erdei séta Tamás az útjelző táblánál Lapu és páfrány Itt jártunk. (Most még látszólag szép idő van, de 15 perc múlva óriási zuhét kaptunk.) Virágok Mögöttünk már kezd beborulni az ég
Tehenek Tehenek Tehenek Megérkeztünk a parkolóba Perceken múlott, hogy ne ázzunk bőrré