2007.08.24. Malta-Hochalm-Strasse - Fallbach (E) - Kölnbrein Speichersee táv: 14 km
szint: 300 m
Ankogel
A Málta völgyében, egy hatalmas vízesés tövében található Ausztria egyik legszebb klettersteigje, a Fallbach. Előre be nem tervezett csúszások miatt a vártnál később értünk ide, így nem maradt többre időnk, minthogy a kilátónál egy kicsit belekóstoljunk a mászóútba.
Berghotel Maltánál tettük le az autót, majd a víztározó partján vezető ösvényen elsétáltunk a szálláshelyünkig, az Osnabrücker Hüttéhez. Pénteken érkeztünk, erre a napra tudtak adni szállást, de másnapra már nem. Tudtuk, hogy így különösen kemény lesz a következő napunk, emiatt korán lefeküdtünk.
Útvonal: Malta-Hochalm-Strasse Fallbach Bergrestaurant & Hotel Malta Kölnbrein Speichersee Osnabrücker Hütte
Résztvevők:
Bodnár Péter
Major Gellért
Fallbach Fallbach Fallbach Fallbach kilátó Petivel Szívárvány Koschach, vizimalom és az új parkoló A klettersteig alsó szakaszának teteje
Gellért elindult lefelé Szívárvány A függőhíd Függőhíd szívárvánnyal Peti és Gellért Egy mászó a Fallbach klettersteigen Vízesés, kilátó és a klettersteig
Felfelé a normál úton Onnan jöttünk Kövirózsa Kövirózsa Tányérzuzmó (Parmelia) Mohák (máj- és lombosmoha) Fésűs korallgomba (Clavulina cristata)
Virágzó kövirózsa Patak, ami a vízesést táplálja A vízesés teteje Híd a csúcson Lefelé Vízesés a távolabbi parkolóból Vízesés a közelebbi parkolóból
Bergrestaurant & Hotel Malta (1933 m) Parkoló Panorámakép a parkolóból Panorámakép a parkolóból A gát fala
Bungee jumping, 165 méter Alsó víztározó, Galgenbichlspelcher 2000 méter fölötti elnyúlt gerinc (Pfringerspitz 2426 m) Petivel támasztjuk a gátat Panorámakép a gátról
Indulásra készen Kölnbreini parkoló a patakkal Kölnbreini parkoló a patakkal Kölnbreinspreicher Kölnbreinspreicher Lausnock (2443 m)
Nézelődés Kleinelendbrücke (1917 m) Kleinelendbrücke (1917 m) Kleinelendbrückén (zsákomon a zsákom) Hátizsákos kecskepásztorok Peti, lasszóval akarsz kecskéz fogni? Békés állatok
Veihstall, Grosselendbach, háttérben a Hochalmspitze vonulata Gellért finom piskótát hozott, épp azt majszoljuk Jochspitzen (mögötte a Hochalmspitze 3360 m) Tehenek elállták az utunkat Átkelés a tehenek között Estefelé így néz ki a Hochalmspitze az Osnabrücker Hütte teraszáról Lager (tömegszállás) az Osnabrücker Hüttében
Mélyebb alvás érdekében legurítottunk pár korsó malátaszörpöt