2007.10.09. Frauenluckensteig (A) - HTL-Steig (D/E) - Skywalk - Bromberg - Kohlröserlhaus táv: 12 km
szint: 210 m
Hohe Wand
Szeretem a HTL-Steig-et, közel van Magyarországhoz, kemény, hosszú, de bevállalható. Pár hónapja (2007.08.04-én) egy nagyobb csapattal már jártam itt, de akkor Gyuszi nem ért rá, így miatta újra nekiugrottunk, és Csabának is jó alkalom volt, hogy kipróbálhatta új beülőjét.
Trükkös módon a fennsíkon parkoltunk le, így kisebb cuccal (kaja nélkül) vághattunk neki a falnak. A Frauenluckensteig kéményszerű barlangképződményen ereszkedtünk le, a HTL-Steigen másztunk vissza, majd kocsival a Bromberg közelében lévő kilátót is felkerestük. Természetesen a játszóteret most is élvezettel használtuk. Zárásként tettünk még egy kis kitérőt a fennsík keleti felén található Kohlröserlhaus Alpengartenhez. Az itteni panorámaút is egy kötelező, látványos műépítmény.
Útvonal: Frauenluckensteig, HTL-Steig, Skywalk, Bromberg, Kohlröserlhaus Alpengarten
Résztvevők:
Ábrahám Csaba
György Gyula
Hohe Wand déli fala: HTL-Steig Öltöztetés :-) Gombák Völlerin Steig távolról Völlerin Steig közelről Frauenluckensteig Frauenluckensteig
Frauenluckensteig Frauenluckensteig Frauenluckensteig Frauenluckensteig Frauenluckensteig Gyuszi próbálkozik Sziklakert
Eltörpülök a fal tövében A vaskereszt Inkább most, mint később, mert 2 órán át nem lesz lehetőségünk félreállni Így készül a szlovák mászókesztyű: bicska + munkáskesztyű A HTL eleje, D/E-s szakasz kezdete Csaba elöl, Gyula középen Ez a legnehezebb rész
Továbbra is D/E, nincs sok fogás a sziklán Innentől már könnyebb Szlovákok is nekirugaszkodtak a falnak Néhol akad pár apró kampó Nem könnyű! Király a terep, élvezem! Onnan jöttünk
Erre tartunk Távolban egy siklóernyős A vaskereszt a másik irányból Repedésben kell haladni Gyuszi meglovagolta a sziklát (másfelé egyszerűbb lett volna menni) Csabi filmez Én is mászok
Az első komfortos pihenő, a törpefenyőnél Pihenés A nagy fenyőnél van az igazi pihenő Ez volt az első szakasz Kamerán keresztül így festek Mindenhol megél Steigbuch (teljesítők könyve)
Gyuszi könyvvel Csaba Terpesz Itt kellemesen érdes a felület Sok apró fogás mellett itt még stiftek is vannak A Skywalk kilátó már egész közel van Jövök már...
Látkép Háttérben a Skywalk (már csak ennyi van hátra) Ott ereszkedtünk le ( Frauenluckensteig) Csabi Könnyű szakasz Jómagam Ismét a Frauenluckensteig. Látható a barlang bejárata is
Csabi munka közben Skywalk Siklóernyős Siklóernyős Siklóernyős + Skywalk Siklóernyős + Skywalk (előtérbení a lyukas s Csabi fikmezés közben
Mászok Lassan Gyuszi is megérkezik a második vízszintes szakaszhoz Itt CSAK vízszintesen kell mászni Nem könnyő, mert kevés a fogás Na ezzel is meglennénk Körülményekhez képest stabil pihenő Utolsó szakasz
Ez is jó nehéz Skywalk már egész közel van Csabi Gyorsan felszaladtam a kilátóba, és onnan fotóztam a többieket Az utolsó szakasz Az utolsó szakasz A fal középső szakasza
HTL-Steig, megcsináltuk (Ákos, Csabi, Gyula) Hát ez meg mi? Érdekesen néz ki Nekifut... ...és már repül is Blutspur (E-s nehézségű rész az első harmadánál van Blutspur
Aussichturm-ból a Schneeberg Hohe Wand: Aussichturm Időzített kép (kép a gépben) Hohe Wand: Aussichturm Hohe Wand: Aussichturm Játszótéri próbálkozás Kohlröserlhaus: Felsenpfad
Kohlröserlhaus: Felsenpfad Kohlröserlhaus: Felsenpfad Kohlröserlhaus: Felsenpfad Kohlröserlhaus: Felsenpfad Kohlröserlhaus: Felsenpfad Kohlröserlhaus Edelweiss - havasi gyopár (Leontopodium alpinum)