2008.08.02. Haidsteig esőben + jégbarlang táv: 15 km
szint: 900 m
Rax
A Haidsteig egy viszonylag hosszú, nem túl nehéz klettersteig. A terv az volt, hogy ennek megmászása után lemászunk a jégbarlangba. Ez nem jött össze, mivel váratlanul létrejött, félelmetes felhőszakadás hatalmas patakokat és vízeséseket hozott létre a falon ott ahol a mászóösvény vezet, így a mászás helyett a Holzknechtsteigen mentünk fel a jégbarlanghoz (Raxeishöhle). Ez egy szigorúan védett barlang, a bejáratát rendszerint hó fedi, nagyjából csak július és szeptember között lehet ide leereszkedni. Az átázott társaságból nem mindenkinek volt kedve augusztusban jéggé fagyni és utána még órákon át az esőben sétálni, de a keményebb mag azért bevállalta. Szerintem megérte kihasználni ezt a ritka lehetőséget.
Útvonal: Griesleiten Bachingerbründl Haidsteig Holzknechtsteig Neue Seehütte (Holzknechthütte) Eishöhle Neue Seehütte Göbl-Kuhn-Steig Waxriegel Griesleiten
Résztvevők:
Ábrahám Csaba
Ábrahámné Tünde
Kiss Róbert
Tóth György
Török István
Törökné Erika
Unzeitig László
Ákos, Unci, Csabi, Tünde, Erika, Gyuri és Robi Gomba Gomba Gomba Gomba Művészi favágó :) Útközben
Bogyós bokor Galóca Galóca Gomba Galóca Gomba Gyökerek
Kecskefej forrás Haidsteig alja Beöltözés Elindultunk felfelé Alsó szakasz A fal alja Az első létra
A letaposott cövekeknél járnak A fal alja Rácsatlakoztunk a sodronyra Elkezdtünk mászni Az eső ekkor elkezdett esni Visszafordulás Egy letörött létrafok
Tanakodás Elindultunk lefelé Lefelé az esőben Pilanatok alatt óriási patakok jöttek létre Ez nemrég még száraz volt Ömlik a falról a víz Patak
Itt vezet a mászóút Felülről a hirtelen megáradt patak Csillapodik az eső Lent a többiek Már szinte patak A nap is kisütött egy pillanatra Újabb felhők jöttek
Még mindig ömlik a víz Csaba Holzknechtsteigen mentünk fel Holzknechtsteig Holzknechtsteig Holzknechtsteig Holzknechtsteig
Holzknechtsteig Holzknechtsteig teteje, Preinerwand Elimdultunk a Habsburghaus irányába A Preinerwand teteje Kereszt Útelágazás (a jégbarlang felé) Először elugrottunk a Neue Seehüttéhez
Sűrű, szűk (és vizes) ösvény Lápos vidék A jégbarland bejárata Tábla 1 Tábla 2 Állok a bejáratnál Nyomás lefelé
Így néz ki lentről a barlang szája Kötélbe csimpaszkodva Jég Csaba a barlang belsejében Ennyit látni bentről Mennyezet Mennyezet
Kifelé a barlangból Gombák Továbbra is szemerkélt Most még csendes a meder Térképvázlat (Kompass 1:35.000), táv: 15 km, szintemelkedés: 900 m