2008.12.18. Hótalpas túra a Raxon táv: 10 km
szint: 1000 m
Rax
Végre hullott annyi hó, hogy lehessen hótalpazni. Ilyen jellegű túrára az egyik legalkalmasabb, Magyarországhoz közeli hely a Rax. A legmagasabban fekvő parkolóból, az 1000 méter fölött található Preiner Gscheidből indultunk, és a Karl-Ludwig Haus érintésével vágtunk neki a csúcsnak. Sajnos az erős viharban lassan tudtunk csak haladni, kifutottunk az időből, így a csúcs most kimaradt. Az erős szél és a folyamatos havazás miatt néha egész kegyetlen volt, de biztos, hogy maradandó élményt jelentett mindenki számára.
Útvonal: Preiner Gscheid Karl-Ludwig Haus Heukuppe környéke Raxkircherl Preiner Gscheid
Résztvevők:
Horváth László
Tóth György
Török István
Parkoló, Preiner Gscheid 1070 méter Taposás felfelé Gflötzhütte Gflötzhütte környéke Gflötzhütte környéke Brutális szembeszél Az emelkedő elején (kb. 1300 méteren)
Király időnk van Jönnek a többiek Erős szembeszél Laci visszatekint a völgyre Padnál vártuk a többieket A völgyben nyíl egyenesen haraptuk a magasságot Küzdelem a méterekért
Szembeszél nehezítette dolgunk Erős szembeszél Elértük a szerpentines utat Innetől a szerpentinen haladtunk Egyik kanyar Levágva egy kanyart Szerpentin
Gyuri és Laci Kellemetlenül csúszós szakasz Ez elvileg vízszintes Mély hó Meredek emelkedő Ezeknél a szikláknál vannak a láncok A láncok
1804 méter, Karl-Ludwig Haus A hómérő szerint -6°C Winterraum bejárata Felcsatoltuk a hótalpakat 1900 méter környékén fordultunk vissza Raxkircherl A lácok mentén indultunk el lefelé
Lefelé menet A láncok mentén Idáig követtük az utat, majd lecsúsztunk Kb. 1300 méteren Utolsó kép a viharban