2009.02.25. Weichtalkalmm télen táv: 6 km
szint: 200 m
Schneeberg
A magas lavinariasztás ellenére sem maradtunk itthon, csak óvatosabbra vettük a figurát. Hatalmas élmény volt! Már a Höllental bejáratánál táblák figyelmeztettek minket, hogy a lavina veszély miatt autóval csak Kaiserbrunnig lehet eljutni. Ennél a pontnál sorompó zárta utunk.
A Weictalklamm télen fantasztikusan gyönyörű, a hatalmas hóban - a hótalpak ellenére is - olykor derékig süllyedtünk. Útközben számos zergével találkoztunk, melyek csak szenvedtek a mély a hóban, mivel lábuk nem érte el a szilár talajt. A szurdok szűk részeiben hatalmas mennyiségű hó gyűlt össze. Olyan arcát láttuk a Weichtalklammnak, mint eddig még sohasem. A fejünk fölött tornyosuló hatalmas hótömegek a napsütés miatt labilisabbá váltak, ezért a völgy felénél visszafordulást választottuk. Semmiképpen sem tudtunk volna végigmenni, mivel a szűk részek ilyenkor tejesen el vannak torlaszolva.
Útvonal: Kaiserbrunn Weichtalhaus Weictalklamm Weichtalhaus Kaiserbrunn
Résztvevők:
Bólya Péter
Németh Gyula
Tóth György
Török István
lawine.at lavinajelentése kellő óvatosságra intett minket Útlezárás Kaiserbrunn környékén Parkoló Gyalog az úton Parkoló a Weichtalhausnál Weichtalhaus Csörgedező patak
Egy zerge Mély hó Jégcsapok A hótalp ellenére is mélyen elsüllyedtünk Szurdok Hatalmas jégcsapok Többiek feje fölött egy zerge közdött (majd pár méterre tőlük lezúgott)
Weichtalklamm bejárata Weichtalklamm bejárata Weichtalklamm bejárata Többiek várakoznak Derékig süllyedve a mély hóban Jégcsapok Szűk völgy
Teljesen eltörpültünk Küzdelem Csodálatos Nem egyszerű Hó az van dögivel Szépen libasorban Emelkedő
Pitsa még úgy is derékig süllyedt, hogy 3-an tapostak előtte Innen jöttünk Erre meg már egész veszélyesnek tűnt a terep Hátizsákjaink Lefelé menet Ilyen a Weichtalklamm télen Nincs hóhiány
Szűk sziklarepedések Gyuri és Pista Ott fogunk áthaladni Mindenhol hatalmas jégcsapok Fenéken csúszva Ebbe az irányba már lejt Szánkázás
Kanyar a hóban Gyuri a gyorsabb módját választotta a haladásnak.. ..persze nem önként :-) Csoportkép Gyula beszakadt egy üregbe Lefelé jövet Gyuri egymaga többet feküdt, mint a többiek összesen Közel a házhoz
A patak Weichtalhaus Weichtalhaus padjai A híd Schwartza-patak Jégcsap Átérve a túloldalra