2004.06.13. Gaislochsteig (B), Preintalersteig (B) táv: 23 km
szint: 1300 m
Rax
2004-ben még viszonylag nehéz volt idehaza normális osztrák térképhez hozzájutni, de sikerült, és a sűrű szintvonalak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a Rax tele van szép utakkal.
Főiskolás cimborámmal, Csőrivel és sógorával döbbenetes, magyar viszonyokhoz nem fogható terepen kirándulunk. A Höllental végében található Gaislochsteigen, a tenyerünk alatt csobogó vízesésnél másztunk fel, majd a fennsíkon tett séta után egy laza úton szerettünk volna leereszkedni. A Teufelbadsteig tetejéhez érve figyelmeztettem a többieket, hogy ne ezen másszunk le, mert ez felszerelés nélkül veszélyes, mivel sziklafal mászásában nincs még tapasztalatunk. Idáig még rendben is volt, de nem sokkal később rossz irányba fordultunk, és az omladékos, kiépítetlen, rosszul jelölt Preintalersteigen másztunk le. Nem volt veszélytelen, mégis épségben leértünk.
Útvonal:
Kaiserbrunn Grosses Höllental Gaislochsteig Schröckenfuxkreutz Otto Haus Preintalersteig Kaiserbrunn
Jelmagyarázat:
Résztvevők:
Csőre Tamás
Mészáros Zsolt
Höllental, Schwarza-patak Weichtalhaus, parkoló Alpesi szalamandra (Salamandra atra) Kleine Höllental Eleinte még sík az út Hóban állok Itt már meredek
Egy barlang Höllental hosszában Kissé letértünk az útról és falnak ütköztünk Be a fák közé Ezen keltünk át Erdőben könyebb lett volna jönni Ezen a kőfolyáson kígyózik fel az út
Vörös kőzet Zsolt nézelődik Tomi mászás közben Tomi (Csőri) A fal tövében megy az út Sodrony jól jött Vörös sár
Barlangban Barlang Esőbeállónak ideális Létra kezdete Tomi viccelődik Ekkora mélység van alattam Mászunk felfelé
Jó meredek Létrán mászás Rozsdamentes Kellemetlen bilincses rudak Zsolti Gaislochsteig teteje Tomi
Zsolt a nyergen Hó alól bújnak elő a növények Gaislochboden (Geißlochboden) Gaislochboden, alpesi mocsárvidék Gaislochboden (Geißlochboden) 1500 méteren Hofhalt-Kolar Platzl
Grünschacher Ebédszünet Preinerwand felé Sziklán ülve Preinerwand sziklái Én is felmásztam rá Seehütte, Eishöhle, Hohe Lehne
Preinerwnad-Kreuz (1783 m) Preinerwnad-Kreuz (1783 m) Preinerwnad-Kreuz, Weisskogel, Hohe Kanzel Állok Tomi Zsolti Tomi
Preinerwand-steig teteje Preinerwand-steig teteje Hohe Kanzel felé Hófolt az otthoni nyári hőségben Jakobskogel (1736 m) Zsolt és a Jakobskogel törpefenyői Mögöttünk a völgy
Ottohaus (Otto-Schutzhaus) Schneeberg, a szomszédos hegy Schneeberg, a szomszédos hegy A lyukas szikla Ottohaus másik oldala Tomi pihen Zsolti a kankalinok között
Zerge lesen Zerge Zerge Toronyiránt a Schneeberg felé Kankalin Kankalin mező Gaislochsteig (ezen másztunk fel)
Zsolt és a gaislochsteig Preintalersteig, ezen másztunk le Csak szikla, semmi biztosíték Nem mindenhol meredek Egy zerge ment előttünk Preintalersteig, nem volt buli Visszatértünk az autóhoz