2007.01.28. Preinerwand táv: 11 km
szint: 800 m
Rax
Tervek szerint Grossauból indulva, az A/B-s nehézségű Preinerwand-steigen szerettünk volna feljutni a Rax fennsíkjára, hogy ott hótalpazzunk egy jót. Az Ottohaus érintésével a Törlwegen keresztül tértünk volna vissza Grossuaba. Sajnos a túra elejétől kezdve a mély hóban túl lassan tudtunk csak haladni, és a Preinerwand-seigen teljesen elveszítettük a jelzéseket. Korábban egyikünk sem járt itt, az erős havazásban nem láttuk a jelzéseket. A sziklafalon próbáltam feljebb mászni, gondoltam fentről könnyebb lesz megtalálni a jelzéseket, de az erős vihar miatt inkább visszafordultunk. Küzdelmes és emlékezetes kalandtúra volt.
Útvonal: Grossau Preinerwand-steig (A/B) Grossau
Résztvevők:
Csőre Tamás
Kovács Beatrix
Lázár János
8:30 - Grossau parkoló Kerítés mászás 9:17 - fahíd A nagy fa Patak Meredek A nagy híd
Jani, Tomi, Bea Panorámakép a hídról 9:30 - a nagy híd Jani, Tomi, Bea Felfelé a nagy hóban 10:15 - murvás út
Havas fatörzs Havas táj Erdei hangulat Preinerwandból csak ennyi látszott Bea Tomi és Jani 10:55 - kisebb tisztás
Mély hó Törpefenyves Törpefenyves Törpefenyves 12:00 - a sziklás terep kezdete Sziklás terep kezdete Sziklás terep kezdete
Sziklás terep kezdete 12:55 - küzdelem a kőfolyáson Orkán erejű szélben felfelé Szélsőséges időjárási viszonyok Bea küzd Tomi Ninja
Bea még mindig küzd Megfagyott kesztyű Jani 13:42 - a szikla tövében Elvestettük a jelzést 13:46 - hosszas keresgélés után elindultunk lefelé Téli körülmények
Látótávolság elég kicsi volt A Preinerwand tömbje Preinerwandból csaj ennyit lehetett látni 14:00 - lefelé a kőfolyáson Meredek rész Preinerwand panoráma
Kőfolyáson lefelé 14:24 - az erdős rész kezdete Mégegyszer a Preinerwand Hátizsákom a hóban Szívós növények Jégcsapok 15:27 - újra lent a pataknál
Erdei hangulatkép A nehezen megközelíthető fahíd Taplós fa 15:45 parkoló közelében sílécpróba Rax Rax Rax
Rax Panorámakép a Preinerwandról Síelés most nem jött össze A raxi felvonó teteje 15:52 - újra az autónál