2007.09.22. Berzsnyi-kilátó, Rezi vára, Sztúpa táv: 12 km
szint: 350 m
Balaton-felvidék
A Csík Ferenc emléktúra nevet viselő teljesítménytúrán szerettünk volna indulni, de az valami borzasztó volt! A hatalmas tömeg miatt legalább fél órát kellett volna várakoznunk a nevezésre a fiatalokból álló panel-lakók között, akiket egy napra kiengedtek a természetbe, hogy a bennük felgyülemlett feszültségtől megszabaduljanak. Ezt ordibálással és vandalizmussal próbálták meg elérni.
Ilyen elvadult gyerekek között elment a kedvünk ettől a túrától, és a Berzsenyi kilátónál a GPS-em által mutatott legrövidebb úton elindultunk az autó felé. Útközben véletlenül még egy geoládába is belefutottunk :).
Innentől egyéni túrába kezdtünk, melynek első állomása Rezi vára volt. Először Rezi településéből próbáltunk meg autóval feljutni az egyre romló murvás úton, de az út állapota miatt visszafordultunk és a hegy túloldalán parkoltunk le, majd a völgyből gyalog mentünk fel a várhoz. Az erdő szélén nagyjából belőttük az irányt, és találomra elindultunk felfelé. Hatalmas szerencsénk volt, mert a bolyongás ellenére viszonylag hamar rátaláltunk a várhoz vezető kis ösvényre.
Következő állomás a buddhista emlékhely, a Sztúpa volt. Ezt is először rossz irányból próbáltuk meg felkeresni, de végül a szentélynél kötöttünk ki, onnan gyalogoltunk fel a Sztúpához.
Útvonal: Vonyarcvashegy: Berzsnyi kilátó, Rezi: Rezi vára, Zalaszántó: Sztúpa
Résztvevők:
Benkó János
Csík Ferenc emléktúra helyszíne Távolban a Kitaibel Pál Kilátó, Vonyarcvashegy Nevezés a teljesítménytúrára Készülődés Berzsenyi kilátó Részlet a tömeget alkotó, ordibáló és szemetelő ?-ról Kilátás a Balatonra
Gomba :o) Gomba :o) Gomba :o) Biztos fincsi lehet! Gomba :o) Méretes gomba a GPS-emmel Rezi várának falán Közeli tátika vár romjai
Zalaszántó Sztupa Rezi várának modern falai Panorámakép Rezi várának bejáratáról Információs tábla a várról Pihenő