2007.12.27. Hótaposó túra a Raxon I táv: 14 km
szint: 1050 m
Rax
Haverokkal béreltünk pár hótalpat, és nekivágtunk a Raxnak. Tervezéskor a fő szempont az volt, hogy minél egyszerűbben és célravezetőbb úton felérjünk valamely magas hegy fennsíkjára, ahol mély hó van, így esett a választásom a Raxra, és a Törlwégre.
Nagyon meredek úton mentünk fel, de a terv bejött, komoly kört tudtunk nyomni. Lefelé a Törlwegen csúsztunk le, ez nagy buli volt.
Útvonal: Knappenhof Törlweg Ottohaus Höllentalaussicht Ottohaus Törlweg Knappenhof
Résztvevők:
Boda
Bodnár Péter
Dan Róbert
Major Gellért
Knappenhof STROH-start Előttünk a cél, a Rax délkeleti fala Átkelés a patakon Hamar kimelegedtünk Lamplbründl forrás Itt megyünk fel (a Törlweg balra, valahol az erdőben kanyarog) Elindultunk
Meredek Közelebbről a többiek Látkép a völgyre Kisebb párkány Visszatekintve ilyen volt Tovább a lenini úton Egész mély a hó
Lassan haladtunk... ..és közben meg-meg álltunk Csoportkép: Gellért, Robi (hátul), Boda, Peti Nagyon meredek Gellért, Boda, Robi, Peti Itt már nem is annyira meredek Rövid erdei szakasz
Robi A felső szakasz Robi napszemüvegén visszatükrözve a táj Gellért és Peti Robi, Boda, Gellért és Peti Ismét elég meredek Hótalp is lekerült a lábról
Látkép Magyarország irányába Felértünk a kőfolyás tetejére Otto-Schutzhaus és a lyukas szikla Csoportkép a lyukas sziklánál (háttérben az Otto-Schutzhaus) Otto-Schutzhaus (1644 méter) Ebédszünet az Ottohaus teraszán (háttérben a Schneeberg látható) Panoráma az Otto-Schutzhaus teraszáról
Schneeberg Schneeberg csúcsa Felvettük a hótalpakat Magányos turista Robi fut Gellért és Robi Boda
Peti küzd A csapat A csapat A hótalp Rax csúcsa abban az irányban van Höllentalaussicht (1620 méter)
Grosses-Höllental Rólam is készült egy kép A kis csapat Höllentalaussicht (1620 méter) Vörösfenyő Irány vissza Fény - árnyék
Ottohaus felé menet Ugyanazon a meredek lejtőn csúsztunk le, amin feljöttünk Knappenhof, újra a kocsinál 5 bakancs